Változások a vasútállomáson

A MÁV InterPici programjának bővítésére 1998. április 14-én a térség érintett önkormányzatainak képviselői ünnepélyes megállapodást írtak alá. Ezen a napon a MÁV Rt. vezérigazgatója, Sipos István (= ) munkásgyűlésen találkozott a vasutasokkal, ahol bejelentette, hogy a sok-sok összefogás és fejlesztés eredményeként megvalósuló InterPici-járaton túl a kazincbarcikai állomáson hamarosan peronépítési munkálatokba kezdenek, és az állomási pénztárakat bekapcsolják a számítógépes helyfoglaló rendszerbe.

A személyszállítást érintő jelentős változásokon kívül az AES, a világ legnagyobb energiatermelő vállalata megszüntette a berentei szénosztályozó volt vagonbuktató rendszerét, de évi 100 ezer tonna szén Tiszapalkonyára való szállításával jelentős fuvarigénnyel lépett fel. A Ruda-Gipsz Kft. évi 200 ezer tonna kiegyensúlyozott szállításai, a Szénker Kft., a MÉH és a Borsod Erdő Kft. feladási küldeményei folytán városunk, valamint állomása a Gömöri Regionális Vasút egyik meghatározó, sikeres szolgálati helyei közé tartozik.

* * *

1998. november 25-én a vasútállomás közforgalomra való megnyitásának 100. évfordulóján emléktáblát avattak az állomáson a következő szöveggel:

„100 éves a kazincbarcikai állomás.
A múltat megbecsülve emlékezünk
elődeink munkájára.
Az állomás dolgozói: 1998. november 25.”

A jubileum alkalmából a lakosság érdekében végzett vasúti szolgálatok elismeréseként dr. Király Bálint polgármester jubileumi oklevelet adományozott az állomásnak. Újabb emlékszalag is került az állomási zászlóra.

A BorsodChem anyagi támogatását élvezve az év végén már az ezredforduló építési munkálatai is megkezdődtek. Remény van rá, hogy 2000-re a fűtési rendszer korszerűsítése, új személykocsi-parkoló építése, korszerű peron és utastájékoztató szolgálja a vasút “ügyfeleit”, az utasokat.

Egy, a városunkhoz méltóbb menetjegyiroda kialakítása, az utasinformációs szolgálat megszervezése, az állomáshoz vezető út korszerűsítése és kiszélesítése, valamint a vasutas dolgozók munkakörülményeinek javítása, sajnos, megoldásra váró feladat marad.

Husonyicza Gábor
állomásfőnök

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .