Novemberben múlt egy éve…

…hogy a Fő tér új létesítményében megnyílt a Kazincbarcika és Vidéke ÁFÉSZ műszaki áruháza. Erre az eseményre akkor került sor, amikor a kereskedelemnek olyan kihívásokkal kellett szembenéznie, mint a sorra nyíló magánboltok miatti erősödő konkurencia, az infláció, a növekvő munkanélküliség, s az általános drágulás folytán a vásárlóerő jelentős csökkenése.

A Barcikai Históriás arra kereste a választ, hogyan állta ki a próbát az egy éve működő áruház? Beváltotta-e a hozzáfűzött reményeket? Milyen üzletpolitikával kívánja a vevőket megtartani, illetve a vevőkört szélesíteni? És végül egy karácsony előtti aktuális kérdés: hogyan készült fel az áruház az ünnepi forgalomra, mit kínál a karácsonyfa alá?

Ezekre a kérdésekre Pétervári György, a Kazincbarcika és Vidéke ÁFÉSZ kiskereskedelmi üzletágvezetője és Nemes Ferencné, az áruház igazgatója ad választ.

Pétervári György: Az üzlet árukínálata a Borsod megyei vidéki bolthálózat közül az egyik legszínvonalasabb. Ennek ellenére az áruház a tervezett árbevételt nem tudja elérni, melynek oka döntően a fizetőképes kereslet csökkenése. A lakosság egyre nagyobb része képtelen tartós fogyasztási cikket vásárolni. Az üzlet nagysága, városközponti elhelyezkedése, és tárgyi feltételek alapján nagyobb forgalom lebonyolítására is alkalmas. Ezért keressük a lehetőséget az üzlet alapterülete egy részének más irányú hasznosítására.

Nemes Ferencné: a fenti megállapításokkal egyetért, hiszen azok a valóságot tükrözik. Talán azért is gondterheltebb mostanában a mindig kedves igazgatónő, mint egy évvel ezelőtt, az áruház megnyitásakor. Szeretné, ha sikerülne kitörni a jelenlegi helyzetből, s ezét sok álmatlan éjszakán át töpreng. Elmondja, hogy a mostani jó színvonalú áruválasztékot a nehéz körülmények közepette is szeretnék megtartani, s mind a széles árukínálatukkal, mind pedig az áraikkal szeretnék továbbra is vonzóvá tenni az áruházat. Ennek érdekében az áruház Siemens márkabolt lett, vagyis a Siemens termékek teljes választékát tudják kínálni a vásárlóknak. Az árakat illetően pedig nemcsak a szinten egész évben tartó akciók révén nyújtanak kedvezményt, hanem azt is tervbe vették, hogy bizonyos műszaki cikkeket diszkont jelleggel, azaz a kiskereskedelmi árnál kedvezőbben forgalmaznak.

A karácsonyfa alá is sok mindent tud ajánlani az igazgatónő. Gazdag a műszaki árucikkek kínálata a sokféle korszerű és tetszetős külsejű háztartási géptől a music centerekig. Ugyancsak tetszetős üveg és porcelán árukat talál a vásárló az áruházban, pl. márkás porcelán étkészleteket, rozsdamentes tálcákat. A kozmetikai cikkekből a Margaret Astor, a Wilkinson és Adidas termékek várják az ajándékozni szándékozókat. A karácsonyi nagytakarításhoz tisztítószereket, a barkácsoláshoz pedig sokféle alkatrést talál a vásárló az áruházban, és természetesen arra is gondolnak, hogy a gyerekeknek is kijusson a karácsonyi örömökből: gazdag árukínálattal játékvásárt rendeznek, és sok szép karácsonyfadísszel lehet hangulatosabbá tenni a karácsonyestét. (X)

Hozzászólás